My Beach

Het Texelse strand is publiekstrekker nummer één. Wij snappen dat wel. Ga je de duinen over, dan ligt een prachtig zandstrand aan je voeten. Het is een stukje eiland waar we trots én zuinig op zijn.
Op Paal 17 zie je daarom het logo van MyBeach opduiken. De ondernemers op Paal 17, de VVV en Ecomare omarmen het landelijke initiatief. Wij zorgen onder meer voor prullenbakken, informatieborden en beach flags. MyBeach doet ook een beroep op jou. Geniet je van strand en zee op Paal 17? Houd deze plek dan schoon! En dan bedoelen we niet alleen je eigen patatbakje of ijspapiertje opruimen. Als je afval ziet rondslingeren of aangespoelde spullen uit zee: gooi het in de prullenbak. Met de financiële hulp van STIFTexel en Promotiebudget Noord-Holland is het ons doel binnen een paar jaar meerdere MyBeaches op Texel uit te rollen.

De samenwerking van verschillende organisaties maakt MyBeach Paal 17 tot een uniek project. De bewustwording gaat verder op Paal 17: de Surfschool Ozlines en Zandbank Texel organiseren met en voor hun gasten speciale beach-cleanups. Ecomare biedt coastwatchprogramma's en jutterexcusies aan, de VVV gebruikt het initiatief ter promotie van ons eiland en als exploitant van de strandpaviljoens, winkel, kiosk en een verhuurpunt zorgen we voor reductie van afval door te werken met zo min mogelijk kleinverpakkingen, gaan de snacks mee in snel composteerbare bakjes van gerecycled karton. Scholen die vooraf aan de maaltijd minimaal een half uur strand opruimen of via Ecomare een 'strandafval' programma volgen hebben een extra korting op de scholierenmenu's. De verpakte ijsjes zijn grotendeels vervangen door Italiaans ambachtelijk schepijs en ga zo maar door.

Wij zijn ons er van bewust dat we met een druk toeristisch bedrijf ook afval produceren en hebben de taak om de omgeving rondom onze zaak schoon te houden. Die bewustwording ontbreekt nog wel eens bij jong en oud. Met het MyBeachproject proberen we onze strandbezoekers een duwtje in de goede richting te geven door met de gezamenlijke ondernemers op een leuke manier het goede voorbeeld te geven.

Agenda:
My Beach Arrangementen agenda:

  • 27 juni opening 1e Mybeach op Texel.
  • Ecomare coastwatchprogramma voor scholen
  • Korting voor basisscholen van € 1,00 p.p. op schoolsnack indien ze via Ecomare een Mybeach programma hebben geboekt of als ze zich zelf aanmelden en minimaal een half uur opruimen.
  • 28/ juni 1e basisschool doet beach cleanu-up met korting op de schoolsnack (Trimaran uit Den helder)
  • Elke woensdag in de periode van het bewaakte strand (1 juli-1 september) 09.00 uur beachclean-up georganiseerd door Zandbank en Ozlines. 09.00 uur. Na afloop gratis koffie en thee in een van de paviljoens op Paal 17.
  • 4 en 5 augustus aandacht voor Mybeach op Body en brein en ludieke actie in samenwerking met SDN-Mybeach

Ozlines Beachclean-ups (zuid gedeelte Paal 17)
Vanuit Ozlines worden de volgende initiatieven genomen om bij te dragen aan Mybeach.

Activiteit: Beach clean-up Datum: 18 juni Locatie: Ozlines surfschool tot strandopgang paal 17/ zandbank texel. Deelnemers: Studenten hiz hogeschool Activiteit: Beach clean-up Datum: 6 juli 2012 Locatie: Duinpad 16,5 tot strandopgang paal 17 Deelnemers: Cursisten Ozlines Surf en Yoga Aantal: 8 Activiteit: Beach clean-up. Datum: 16 juli 2012 Locatie: Surfschool ozlines tot strand opgang Paal 17. Deelnemers: De kinderen van het Ozlines surfcamp. Aantal: 15 Activiteit: Beach clean-up Datum: 7 september 2012 Locatie: Duinpad 16,5 tot strandopgang paal 17 Deelnemers: Cursisten Ozlines Surf en Yoga Aantal: 8

My Beach, noordzee
Vragen? Bel ons!
Outdoor, Teambuilding & Events

tel. 06-306 14 102
E-mail info@zandbanktexel.nl

Bedrijfsuitjes, Groepsuitjes, Teambuilding & Activiteiten
TOP 5
Reacties

Namens onze directie en alle sponsoren die met ons meegereisd zijn naar Texel hartelijk dank voor de goede verzorging van de dag. We hebben bijzonder genoten van de activiteiten, het lekkere eten en het mooie weer. Het was een dag waar nog veel over gesproken gaat worden! FC Groningen business club  160 pers.

We hebben alleen maar positieve reacties gekregen!Mochten we weer eens jullie kant op komen of een andere organisatie horen die naar Texel wil, dan zullen we jullie zeker aanbevelen. Bedankt voor alle goede zorgen!Personeelsvereniging Rabobank Alkmaar - 96 pers.

 

Veel dank voor jullie inbreng in het programma; zeer professioneel, vriendelijk en enthousiast. MK Producties 3 daagse meeting 45 pers.

We hebben weer een fantastisch en waardevol weekend gehad; allemaal leuke activiteiten, genoten van hotel Opduin, heerlijk eten, feesten op Paal 17, in alle opzichten geslaagd!!! TROS, 3 daags jubileums-uitje, 187 pers.

Beste Rob en Annerieke, het was zeer geslaagd zaterdagochtend, goed en strak georganiseerd! Onze dank daarvoor! De deelnemers hebben met volle teugen genoten! Adventure-Race, 84 pers.

We hebben het heel erg leuk gehad op Texel afgelopen weekend, en het raften was een groot succes! Iedereen vond het heel leuk, dat kwam mede doordat de instructeurs (Doeke en Sil) zo enthousiast en gezellig waren. Dus erg bedankt voor de leuke activiteit!vrijgezellenuitje dames, 10 pers.

We hebben enorm genoten van alle activiteiten van vrijdag en zaterdag. Heel veel dank en wie weet tot een volgende keer. STIHO.  2-daags bedrijfsuitje 36 pers.

Hoi Annerieke, het was allemaal super geregeld! Treasurehunt was prachtig en lunch heerlijk, bedankt!!! ABNAMRO, bedrijfsuitje 19 pers.

Wij hebben het erg naar ons zin gehad, het weer was natuurlijk top maar de activiteiten waren ook erg goed geregeld. Bedankt en tot ziens!Dhr. de Kok, 3-daags vrijgezellenuitje, 14 pers.

We hebben nog nooit zo’n fantastisch georganiseerde introductie gehad als dit jaar bij jullie. Alle activiteiten waren fantastisch, slapen, eten, vervoer en de beachparty; super geregeld! THIM vd LAAN Hogeschool voor Fysiotherapie, 2-daags introductieuitje, 450 pers.

Wij vonden de activiteit "Teambuilding Coastraften/Surfkayaking" bij jullie zeer geslaagd, jullie staf deed het erg goed! Teambuildingsuitje selectie erediviesieclub AZ, 30 pers.

Dear Annerieke, just a quick thank you to you and Rob for the fantastic organization. We all had a great time and really enjoyed it! PA Aescap Venture, bedrijfsuitje 10 pers.

We hebben geweldige dagen gehad, dank jullie wel voor de goede zorgen! 2-daags teambuildingsuitje Politie Utrecht, 44 pers.